3 Ağustos 2016 Çarşamba

Malatyalı, Telefon Tamiri Deyip Geçme

 
 Teknolojiyi yakından takip eden bir Malatyalı olarak teknoloji ile aram bazen aramız bozulabiliyor. Aslında teknoloji ile aram bozulmuyor, teknolojiden anladığını iddia eden telefon tamircisi ustalar yüzünden zor zamanlar yaşıyorum. Geçenlerde telefonumu tamir ettirmem gerekti. Telefonum şarj alıyor ama batarya dolmuyordu. Telefona reset attım. yine de düzelmedi. Anlaşılan arıza yazılımsal değil, donanımsal bir arızaydı. Bu yüzden kendime iyi bir tamirci bulmam gerekti. Malatya'da telefoncular sokağına gittim. Gözüme kestirdiğim teknik servise girdim. Bir kaç saat sonra tamir işi biter dediler. Telefonu teslim aldım. Şarj soketinin, şarj filminin filan değiştiğini söylediler. 50 lira masraf çıktı. Telefonu aldım. Şarja taktım. Fakat değişen bir şey olmadı. Telefon şarj oluyor ama batarya yine dolmuyordu.

    Tabi hemen telefonu tamir ettirdiğim teknik servise döndüm(!) Ama kimseye laf anlatamadım. Canım sıkkın bir şekilde teknik servisten ayrıldım. Moral bozukluğu ile yolda yürürken civardaki esnafa iyi bir telefoncu olup olmadığını sordum. Bana Canpolat İletişimi tavsiye ettiler. Özellikle de teknik servis Samet Usta'yı öve öve bitiremediler. Şampiyon Arçeliğin 2. şubesinin karşısında tarif edilen yeri buldum. Selam verdim, hemen teknik servise yöneldim. Yaşını başını almış birini gözüm arıyordu. "Yusuf Usta kim" diye sordum. Teknik kısımdan 21-22 yaşlarında bir genç buyurun benim dedi. Şaşırdım! Bu yaşta birinin iyi bir telefon tamircisi olabileceğine pek ihtimal veremedim açıkcası.

    Başımdan geçenleri anlattım. Sorunu halledeceğini, biraz zaman alacağını söyledi. Muhtemelen sorunun cihazın şarjını kontrol eden entegrelerden birinden kaynaklanacağını söyledi. Sonrasında sorduğum ilk soru masrafımın ne kadar olacağıydı. 60 lira fiyat verdi. Kendi emeği ve işçiliğinden kesemeyeceğini de ekledi. ;Belli ki yaptığı işe saygı duyan ve değerini bilen bir usta. Yapacak bir şey yok. 50 lira verdim. telefonum yapılmadı. Bari 50 lira vereyim telefonum yapılsın istedim.

    Dikkatimi çeken diğer bir husus da telefonun tamiri gözümün önünde yapılıyordu. Sadece arada bir cam bölme var. Usta camın diğer tarafında şeffaf bir şekilde çalışıyor. Ne yaptığını an ve an izleyebiliyordum. Yani, "şunu yaptım, bunu değiştim" demesine gerek kalmıyordu. Benim de aklımda soru işaretleri cirit atmıyordu. Nihayet telefonun tamiri bitti. Gerekli testleri yaptı. Özellikle cihazın şarj aldığını bana gösterdi. Telefonumu 10 dakika boyunca da şarj etti. Sonunda telefonum yapıldı. 50 lira fazladan para ödedim. Ama kendime Malatya'da güvenilir, işinin ehli, ne yaptığını bilen bir telefon teknik servisi buldum. Donanımsal ve yazılımsal arızaları artık içim rahat bir şekilde yaptırabilirim.

3 yorum:

  1. Bende aynı şekilde bugun telefonun Android işletim yükseltim ve dükkan dan ayrıldım ve sonra hattımı takım ve olmadı sebeke gelmedi ve kışla caddesinde bir telefoncular girdim ve yaparız dediler ve 3saat sonra aldım ve baktım Android eski sürümüne indirilmiş ve usta nın bana söylediği "çok uğraştım indirmek için ve uğraştım ve yaptım ve Android yükselmez bu telefonda dedi ve bunu eski düzeltmek için Malatya da sadece 3 ustanın yapacağını söyledi" ve benden 40TL aldı ve sonra telefonu aldığım teknik servise gidip olayı anlatım ve 9 dakkikada sürümünü yapıp sorununa gideriler ve anladım kendini işçi gösterip millettir dollandırmaktan başka bişey yapmıolar teşekkürler CANPOLAT İLETİŞİM e

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Size yardımcı olabildiysek ne mutlu bize

    YanıtlaSil
  3. Suat ER
    S3 lerin S3 ettiği zamanda ne olduğunu anlamadığım şekilde tel dondu. Servis dahil gitmediğim yer kalmadı. Sökenler takanlar...
    Herkesin ortak görüşü fabrika ayarlarına getirmek. Ama içinde musterilerime ait yaklaşık 3.000 numara ve kızıma ait onlarca GB resim...
    Diyorum ki bilgileri kurtarın tel sizin olsun üstüne para alın.
    Sonuç: Tüm Malatya gezildi CANPOLAT 2 saatte tek bir kayıp olmaksızın 50 tl ye beni kurtardılar

    YanıtlaSil