19 Ağustos 2016 Cuma

İkinci El Telefon Alırken Mağdur Olmayın


Bu yazıyı yazma sebebim ikinci el telefon satın alırken çok fazla insanın suiistimale uğradığına tanık olmam. Hangi birini anlatayım bilmiyorum. İkinci el telefonlar genellikle ilk birkaç saat içinde arızalı olduğunu belli eder. Fakat telefonu alıp dükkandan çıktıktan sonra maalesef birçok telefoncu kusurlu malını iade almıyor. Hatta size hiç mal satmamış gibi davranıyor. Bu durumun ne kadar ahlak dışı ve can sıkıcı bir durum olduğunu biliyorum.
Geçenlerde teknik servise her halinden mağdur olduğu anlaşılan bir müşteri geldi. Telefonu yeni aldığını (yaklaşık 1 saat kadar önce) fakat telefonun çok yavaş çalıştığını söyledi. Bu yüzden telefona yazılım attırmak istediğini ekledi. Ben de telefonu aldığın yere git, onlara geri telefonu teslim et ya da ücretsiz olarak yaptır dedim. O da:
Telefonu satın aldığı yere 10-15 dakika sonra geri gittiğini fakat adamların telefonu iade almadığını ve 30 liraya yazılım atabileceklerini dediklerini anlattı. Şok oldum. Hem bozuk mal satacaksın hem de pişkinlik yapacaksın. Müşterinin haline baktım, cidden mağdur olmuş. Ne iş yaptığını filan sordum. Tekstil fabrikasında işçi olduğunu, kendisine bunu yapan insanların o parayı nasıl yiyeceklerini aklının almadığını söyledi. Doğru söylüyordu, alnının teri ile helal para kazanan bir insanın böyle bir namussuzluğu aklının almaması gayet doğaldı.
Kendisine elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. Fakat telefon bilindik bir marka değildi. Fabrika ayarlarına dönmek veya hard reset ile düzeltilecek gibi de değildi. Yazılımını da bulmak kolay olmayacaktı.
Son çare olarak hakkını aramasını kendisine tavsiye ettim. Bu gibi durumlarda hangi kurumlara müracaat edeceği hakkında bilgi verdim. Teşekkür edip teknik servisten ayrıldı. O ayrılmasına teknik servisten ayrıldı ama benim olayın etkisini üzerimden atmam sürdü. Hala da sürüyor, bu yüzden bu yazıyı yazdım.
Lütfen ikinci el telefon alırken güvenilir, sattığı malın arkasında duran yerlerden alış veriş yapalım. Piyasadaki arızalı, bozuk malları yok pahasına alıp millete yüksek fiyattan satan kişi sayısı az değil.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder